Hiroyuki Takei második munkája a Shaman King (Sámán Király) 1998-ban jelent meg a Shonen Jumpban, és e cikk írása közben is fut japánban. Akció, vígjáték elemekkel. A mangaka egyik sajátossága, hogy képregényeiben a szellemvilág is megjelenik. E képregény központi témáját a sámánok adják. A sámán egy olyan ember, aki kapcsolatba tud lépni a halottak szellemeivel, és valamilyen formában képes az erejüket, képességeiket alkalmazni. Többféle sámántípus jelenik meg a mangában, és természetesen mindegyiknek más képességei vannak.
Történetünk főszereplője Asakura Yoh, egy többgenerációs sámán család sarja, aki a városba költözik, hogy edzhessen. Itt ismerkedik meg Manta-val, a városi fiúval, aki szintén látja a szellemeket, mégsem hisz bennük. Manta a történet folyamán Yoh első igazi barátjává válik. Egy másik személy, akivel barátságot köt, Amidamaru, a hatszáz éves szamuráj szellem, aki örök hűséget fogad új gazdájának. Yoh életcélja, hogy békés, gondtalan életet élhessen, ezért már gyermekkorában megfogadta, ő lesz a sámánkirály - hiszen egy király henyélhet egész nap. A sámánkirály a leghatalmasabb sámán a világon, aki kapcsolatba léphet a szellemkirállyal. A sors úgy hozza, hogy épp eljött az ideje az 500 évente megrendezésre kerülő sámánok harcának, aminek győztese lesz a sámánkirály. Az ő sorsa, hogy megmentse a világot a pusztulástól. Yoh is benevez, s hamar szembesül azzal, hogy minden lehetséges vereség egy-egy álom szertefoszlásával jár. És a sámánkirály vállán talán több felelősség van, mint gondolta. Álmai elérésében segítenek barátai és a "szívtelen edzője", Anna. |